Stryjeńska, Witkacy, a może Fałat?
Sopocki Dom Aukcyjny zaprasza na 14. już odsłonę Aukcji Prac na Papierze, która odbędzie się
27 października o godz. 17:00. w siedzibie Sopockiego Domu Aukcyjnego. W katalogu zebranych zostało 146 prac – rysunków, akwarel oraz grafik w atrakc...
pastel, papier na płótnie, 79 × 63 cm
sygn. p. śr.: Gault de St.-Germain/neé Rajecka;
na odwrocie ramy nalepka z opisem: Comtesse Bergon et sa fille devenue la Generale Dupont
Sportretowana to najprawdopodobniej hrabina Jeanne Grace Bergon z córką, żona generała Pierre'a Antoine Dupont'a de l'Etang'a (1765-1840).
akwarela, papier, 15,2 × 24,3 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Juliusz Kossak/1898
uszkodzenie papieru w lewym górnym rogu
Analogiczna praca Czterech Kozaków w pochodzie z 1896 r., reprodukowana w: „Juliusz Kossak”, K. Olszański, Wrocław 1988 (il. 691) znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Szczecinie.
ołówek, papier, 15 × 19,5 cm w świetle passe-partout
u dołu opisany: JM/1862 rp./
Walezy – do zabójstwa Wapowskiego
na odwrocie dwa szkice figuralne dwóch postaci
Do obrazu dołączona jest ekspertyza p. Małgorzaty Buyko z 2018 r. (wieloletniego kustosza zbiorów Matejki w Muzeum Narodowym w Krakowie w Domu Jana Matejki).
ołówek, papier/karton, 10,6 × 24,5 cm
sygn. na kompozycji, w l. g.: S.W., opis. p. d.: 8517/955. [przekreślone] 16YD.
pastel, papier brązowy, 63,60 × 48,20 cm,
sygn., dat. i opisany u dołu: Ign Witkiewicz
1934 IV (T.B) NΠ NP. + (piwo.herb)
Wzmiankowany: Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885–1939. Katalog dzieł malarskich, oprac. I. Jakimowicz, Suplement: I. Prace zidentyfikowane, poz. 24, s. 156 jako Portret pana z bródką, IV 1934
Ekspertyza witkacolog dr Anny Żakiewicz
gwasz, biały karton, 33 × 41 cm
sygn. p. d.: Z. STRYJEŃSKA
na odwrocie ekspertyza Stanisława Dąbrowskiego
akwarela, pastel, karton, 94 × 68 cm
sygn. p. d.: Axentowicz (zatarta)
pastel, papier, 65 × 50 cm
sygn. l. śr.: T.Axentowicz
na odwrocie nalepka wystawowa z Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych z 1939 roku z wystawy pośmiertnej prac
Axentowicza
Wystawiany i opisywany:
„Teodor Axentowicz”, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, 30 grudnia 1938 – 2 lutego 1939 r.,
„TEODOR AXENTOWICZ KATALOG POŚMIERTNEJ WYSTAWY”, Kraków, poz. 158, s. 15.
tusz, piórko, papier, 43,5 × 63,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: St. Bohusz/Paris [18]98.
na odwrocie pieczątka Salonu Artystów Malarzy Polskich z Krakowa z gwarancją autentyczności
akwarela, tektura, 44 × 94 cm w świetle ramy
sygn., dat. i opisany l. d.: JFałat |Bystra 1910
na odwrocie nalepka Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego z opisem obrazu
akwarela, gwasz, papier, 67 × 97 cm
sygn. p. d.: Stefan Filipkiewicz / Zakopane
akwarela, tektura, 28 × 66,5 cm w świetle ramy
sygn. l. d.: Jfałat Bystra
pastel, tektura, 97,5 × 67,5 cm w świetle ramy
sygn. p. d: T. Axentowicz
akwarela, papier, 15 × 30 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: A.Setkowicz
akwarela, papier, 15 × 30 cm w świetle ramy
sygn. l. d.: A.Setkowicz
ołówek, papier, 22 × 13 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi ze szkicownika artysty.
ołówek, papier, 22 × 16,5 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi ze szkicownika artysty.
ołówek, papier, 16,5 × 24,5 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi ze szkicownika artysty.
kredka, karton, 59 × 79 cm
sygn. p. d.: JMalczewski
na odwrocie okrągły stempel ZE ZBIORÓW MARII MALCZEWSKIEJ
na odwrocie nalepki wystawowe:
Jacek Malczewski, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, 1.10.2004–23.01.2005 r. z opisem pracy
gwasz, pastel, tektura, 46 × 68 cm w świetle ramy
sygn. i dat. l. d.: Sich 919
Kazimierz Sichulski nadał postaci satyra rysy artysty Leona Wyczółkowskiego.
Analogiczna kompozycja z 1921 roku znajduje się w zbiorach Muzeum Karykatury w Warszawie.
ołówek, kredka, papier, 8,5 × 8 cm w świetle passe-partout
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny artysty
ołówek, tusz, papier, 24,5 × 34 cm w świetle passe-partout
dat. p. d. 31.VII. 915
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny artysty
rysunek piórkiem, papier, 33,5 × 21 cm
Pochodzenie:
Zbiory rodziny artysty.
ołówek, papier, 12,5 × 20 cm w świetle passe-partout
opisany u dołu: Czarcik z Jankówki
Proweniencja:
Zbiory rodziny artysty.
węgiel, papier, 30 × 22 cm w świetle passe-partout
dat. p. d.: 24.V.31
piórko, tusz, papier, 30 × 16 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem u dołu: StKamocki
ołówek, papier, 31 × 21,5 cm w świetle passe-partout
opisany ołówkiem l. g.: MAI oraz p. g.: biały (podkreślenie) z różowym/kremowym
ołówek, karton, 23,2 × 15,6 cm
verso: rysunek drzew
Praca pochodzi ze szkicownika artysty.
akwarela na podrysowaniu ołówkiem, karton, 15,6 × 23,2 cm
sygn. l. d.: WT
verso: drzewa nad rzeką (ołówkiem)
Praca pochodzi ze szkicownika artysty.
akwarela, papier, 73 × 103 cm w świetle oprawy
sygn. p. d.: W.Skoczylas
Reprodukowany:
Maryla Sitkowska, Władysław Skoczylas (1883–1934), Warszawa 2015, poz. 26, s. 279
akwarela, karton, 66 × 47 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: T. Mróz Łękawski
akwarela, gwasz, papier, 23,5 × 34 cm w świetle oprawy
sygn. p. d.: Eerb
akwarela, ołówek, papier, 8,5 × 18 cm w świetle passe-partout
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny artysty
akwarela, papier, 6 × 10 cm w świetle passe-partout
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny artysty
litografia, papier, 27 × 22,5 w świetle passe-partout
sygn. na płycie p. d.: Kramstyk
Analogiczna grafika reprodukowana:
Roman Kramsztyk 1885–1942: wystawa monograficzna, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, luty-marzec 1997, red. Renata Piątkowska, Magdalena Tarnowska, poz. 51, s. 230
pastel, tektura, 45 × 60 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Jean Peské
technika mieszana, papier, 56 × 39 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: l.gottlieb
na odwrocie szkic z przedstawieniem siedzącej kobiety
akwarela, papier, 41 × 56 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: H.Epstein
akwarela, papier, 41 × 56 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: H.Epstein
technika mieszana, papier, 33,5 × 39 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: H.Epstein
akwarela, papier, 43 × 51 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: H.Epstein
pastel, papier, 55,5 × 77 cm w passe-partout
sygn. l. d.: Peské
tusz, papier, 23 × 22 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Menkes
kredka, papier, 60 × 46 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Peské.
miękki werniks, papier, 16,5 × 10,7 cm (odcisk płyty), 21,5 × 14 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi z albumu „La porte Lourde. Poémes en prose de René Morand, dessins hors-texte par Eugéne
Zak” wydanej w Paryżu w 1929 roku przez Galerie Zak.
Grafika reprodukowana:
Barbara Brus Malinowska, Eugeniusz Zak 1884–1926 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie 2004, il. 8, s. 221
litografia, papier, 33 × 25 cm (odcisk płyty),
34 × 26,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Kanelba
olej, papier, 25,5 × 35 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. g.: J.Zucker
Reprodukowany:
Joanna Tarnawska, Jakub Zucker, Warszawa 2011, s. 38.
pastel, papier, 31 × 48 cm w świetle passe-partout
l. d. pieczątka: ATELIER |PESKE
akwarela, tusz, papier, 34 × 27 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. g.: J.Zucker
Reprodukowany:
Joanna Tarnawska, Jakub Zucker, Warszawa 2011, s. 152.
akwarela, kredka, papier, 36 × 28 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem śr. l.: J.Zucker
Reprodukowany:
Joanna Tarnawska, Jakub Zucker, Warszawa 2011, s. 44.
gwasz, papier, 52 × 40,5 cm
sygn. u góry: (…) Weingart
gwasz, papier brązowy, 61 × 49 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Adler47.
akwarela, papier, 35,5 × 47 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Władysław Wankie
Anioł
akwarela, gwasz, ołówek, papier, 60 × 47 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Chełmońska
Matka Boska
akwarela, gwasz, ołówek, papier, 59 × 46 cm w świetle passe-partout
sygn. p. g.: Wchełmońska
akwarela, papier, 33,5 × 24,5 cm w świetle ramy
sygn. l. g.: F. Pautsch
na odwrocie papierowa nalepka z opisem pracy:
441–4-60/Pautsch/Hucuł/na koniu
akwarela, papier, 38,5 × 60 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: Wład. Jarocki/1923.
pastel, papier, 49,5 × 34 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: St. Górski
akwarela, papier, 63 × 43,5 cm w świetle ramy
sygn. i dat. p. d.: Teod. Grott 910
na odwrocie papierowa nalepka TPSP w Krakowie z opisem pracy
litografia barwna, papier, 98 × 68 cm w świetle ramy
sygn. na płycie w p. g.: A w okręgu
Odbito w Krakowie, w Zakładzie Litograficznym Aureliusza Pruszyńskiego.
Grafika opisana i reprodukowana:
Teodor Axentowicz 1859–1938, [katalog wystaw] Kraków 1998, kat. V.4.
Koniec wieku. Sztuka polskiego modernizmu 1890–1914, Kraków 1996, s. 29;
Zawsze Młoda! Polska. Sztuka ok. 1900, Kraków 2012 (na okładce katalogu wystawy
w Muzeum Narodowym w Krakowie).
32 strony oraz 5 luźnych arkuszy,
różne techniki (ołówek, akwarela, tusz, kredki),
papier, 19 × 24,5 cm (wymiar pojedynczej kartki).
Sygnatura artysty na pierwszej stronie szkicownika;
niektóre z kart sygnowane i datowane.
W szkicowniku znalazły się liczne szkice portretów, zwierząt, architektury, studia z natury, często wzbogacone autorskimi zapiskami, komentarzami, poezją.
szablon ręcznie kolorowany gwaszem, papier, 50 × 39,5 cm (arkusz)
sygn. na płycie śr. d.: Z. Stryjeńska na
odwrocie: COPYRIGHT BY C. SZWEDZICKI 1939
Praca pochodzi z Teki:
Z. Stryjeńska, Polish Peasants’ Costumes. With introduction and notes by Thadee Seweryn, Curator of Ethnographical Museum in Cracow, Nice 1939. Published by C. Szwedzicki
szablon ręcznie kolorowany gwaszem, papier, 39,5 × 50 cm (arkusz)
sygn. na płycie śr. d.: Z. Stryjeńska
na odwrocie: COPYRIGHT BY C. SZWEDZICKI 1939
Praca pochodzi z Teki: Z. Stryjeńska, Polish Peasants’ Costumes. With introduction
and notes by Thadee Seweryn, Curator of Ethnographical Museum in Cracow, Nice 1939. Published by C. Szwedzicki
akwarela, gwasz, ołówek, papier, 54,5 × 38 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Z. STRYJEŃSKA,
opisany u góry: ŁOWICZ
akwarela, gwasz, kredki, papier, 17,5 × 28 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Zygmunt Wierciak./ Kraków, 1937 oraz autorsko opisany l. d.: Most podgórski łączący/Kraków z Podgórzem. Zburzony w 1900.
tusz, akwarela, papier, 28,5 × 20,5 cm
w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: GUSTAW ROGALSKI/927
oraz opisany l.d.: „a Kaśka na tronie!/w złocistej koronie!
akwarela, papier, 29 × 43 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: E.NIKUTOWSKI
akwarela, papier, 19,5 × 16,3 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi ze szkicownika z autoportretami artysty. Akwarela była malowana w Zakopanem w 1943 r. Na odwrocie kopia oświadczenia Piotra Pochwalskiego z dnia 24 listopada 1987 roku w Krakowie z opisem pracy.
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty
pastel, płyta, 100 × 70 cm
sygn. i dat. l. g.: W. Wodzinowski/1937
na odwrocie dwie pieczęcie składu magazyny przyborów malarskich
R.Aleksandrowicza w Krakowie na ul. Basztowej 11 w Krakowie.
akwaforta, papier, 18 × 18,5 cm (odcisk płyty),
19,5 × 19,5 cm w świetle passe-partout
sygn. u dołu ołówkiem: Jan Rubczak
sucha igła, papier, 15 × 19,5 cm (odcisk płyty),
16 × 20 cm w świetle passe-partout
sygn. u dołu ołówkiem: Jan Rubczak
piórko, tusz, papier, 20 × 29 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: WW
tusz, papier, 20 × 28 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: WW
drzeworyt, papier, 21,1 × 29,2 cm (odcisk płyty), 22,5 × 30,5 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi z książki Jana Kasprowicza „Taniec Zbójnicki” wydanej przez J. Mortkowicza
w Warszawie w 1929 r.
drzeworyt, papier, 20,6 × 25,7 cm (odcisk płyty), 22 × 27 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi z książki Jana Kasprowicza „Taniec Zbójnicki” wydanej przez J. Mortkowicza
w Warszawie w 1929 r.
drzeworyt, papier, 20 × 14,5 cm (odcisk płyty), 22 × 16, 7 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi z książki Jana Kasprowicza „Taniec Zbójnicki” wydanej przez J. Mortkowicza w Warszawie w 1929 r.
drzeworyt, papier, 22,5 × 16,5 cm (odcisk płyty), 24 × 18 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi z książki Jana Kasprowicza „Taniec Zbójnicki” wydanej przez J. Mortkowicza w Warszawie w 1929 r.
drzeworyt, papier, 20,9 × 15,1 cm (odcisk płyty), 22 × 17 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi z książki Jana Kasprowicza „Taniec Zbójnicki” wydanej przez J. Mortkowicza w Warszawie w 1929 r.
akwarela, papier, 13,5 × 17 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: S. Gibiński
na odwrocie nalepka: „Sztuka”/Obrazy – Ramowania/KATOWICE/UL. ŚW. JANA 1
akwarela, papier, 47 × 56 cm w świetle ramy
sygn. i dat. l. d.: S.Gibiński/1924.
tusz lawowany, papier,
10 × 15 cm w świetle passe-partout
sygn. dat i opisany p. d.: (nieczytelnie) 1887. TRybkowski
piórko, tusz, papier, 10,5 × 15,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: (nieczytelnie)/ Przemyśl 1879/ Trybkowski
piórko, tusz, papier, 9 × 14 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: (nieczytelnie)/1899/Tryb
akwarela, papier, 24,5 × 30 cm
sygn. i dat. l. d.: A.Międzybłocki 1955
akwarela, papier, 39 x 57,5 cm;
sygn.p.d.: Wład Jarocki 1906
sucha igła, akwaforta, papier, 16,4 × 22 cm (odcisk płyty), 17 × 23 cm w świetle passe-partout
w lewym dolnym rogu okrągła pieczęć
akwaforta, sucha igła, rylec, 13 × 17,9 cm (odcisk płyty), 13,5 × 18,5 cm w świetle passe-partout
w prawym dolnym okrągła pieczęć
akwaforta, papier, 19,5 × 36 cm (odcisk płyty), 22 × 38 cm w świetle passe-partout
sygn. u dołu ołówkiem: Fred. A.Farrell
tusz, kredka, ołówek, papier, 27 × 20 cm w świetle passe-partout
opisany l. g.: 13 – (nieczytelnie)
litografia, papier, 32,5 × 23,5 w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Jurkiewicz oraz opisany l. d.: 1946 duży nakład „Głos Plastyków”
akwaforta, papier, 27 × 47 cm (28,5 × 48 w świetle passe-partout) sygn. p. d.: Wojnarski (na płycie)
ołówek, papier, 27,8 × 18,5 cm w świetle passe-partout
na odwrocie szkic głowy psa
ołówek, papier, 18,5 × 28 cm w świetle passe-partout
ołówek, papier, 20 × 15,5 cm w świetle passe-partout
ołówek, papier, 15,5 × 18,5 cm w świetle passe-partout
ołówek, akwarela, papier, 27,5 × 19,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: WW
akwarela, papier, 23,5 × 35,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: WW
akwarela, papier, 27,5 × 37,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Zpronaszko
akwarela, tusz, papier, 21 × 29 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: WW
pastel, papier, 63,5 x 49 cm
sygn.l.d.: H.Szadkowski
olej, kredki, papier, 43 × 29,5 cm w świetle oprawy
dat. i sygn. p. d.: 1940.I.IV/Kasper Pochwalski;
napis autorski u dołu: AKTEON
tusz, akwarela, papier, 38,5 x 26,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Wweiss
ołówek, papier, 28,5 × 18 cm w świetle passe-partout
pastel, papier, 49 × 62 cm w świetle oprawy
sygn. p. d.: St.Górski (częściowo zatarta)
akwarela, gwasz, papier, 35,5 × 41,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: A. Międzybłocki/1954
akwarela, papier, 68 × 47 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem: ER oraz dat. l. d.: 16 III 26
akwarela, papier, 43,5 × 33,5 cm
sygn. p. d.: St. Rydygier
akwarela, papier, 26 × 45 cm w świetle passe-partout
sygn. śr. D.: Hugo Buchwald
akwarela, gwasz, papier, 44,5 × 35 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Sowiński/1936
pastel, papier, 23,5 × 30,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: W. Serafin
pastel, papier, 30 × 34,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: W. Serafin 1952
ołówek, papier, 19 × 15,5 cm w świetle passe-partout
Praca pochodzi ze szkicownika artysty.
tusz, akwarela, papier, 17,8 × 27,4 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: S. Kamocki
napisy autorskie
pastel, papier, 25 × 52,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: A.MARKOWICZ
pastel, papier, 28,5 × 40,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: A.MARKOWICZ
ołówek, kredka, papier, 40,5 × 27,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: WODYŃSKI
akwarela, kredka, tusz, papier, 11 × 17,5 cm
linoryt, papier, 15,3 × 10,5 cm (odcisk płyty),
29,6 × 21 cm (wymiar arkusza)
sygn. na kamieniu p. d.: SS
l. d ołówkiem: 6/20 oraz poniżej: linoryt
Grafika reprodukowana w:
Graficzny warsztat ekspresjonisty. Linoryty i rysunki Stefana Szmaja (1893–1970),
Poznań, Galeria Piekary 2014, s. 83.
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny artysty
linoryt, papier, 22,4 × 15,5 cm (wymiar kompozycji),
29,5 × 21 cm (wymiar arkusza)
sygn. na płycie l. d.: SS oraz ołówkiem
l. d.: 8/20 poniżej linoryt
Grafika reprodukowana w:
Graficzny warsztat ekspresjonisty. Linoryty i rysunki Stefana Szmaja (1893–1970),
Poznań, Galeria Piekary 2014, s. 79.
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty
akwaforta, papier, 27,5 × 22 cm (odcisk płyty), 38 × 28 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d. ołówkiem: Jahl, l. d.: ołówkiem 3/25
autolitografia, papier, 40 × 53,5 cm (arkusz)
sygn. ołówkiem p. d.: Stan. Szwarc
opisany. l. d. ołówkiem: „Morzu oddani”/odb. włr/
autolitografia, papier, 34,5 × 43,5 cm (arkusz)
sygn. ołówkiem p. d.: Stan. Szwarc
opisany. l. d. ołówkiem: „Krzyż przydrożny ” (autolit.)
autolitografia, papier, 45,5 × 33 cm (arkusz)
sygn. ołówkiem p. d.: Stan. Szwarc
opisany. l. d. ołówkiem: Zpod Wawelu/autolit/(r.1939)
autolitografia, papier, 49 × 37,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
autolitografia, papier, 29,5 × 39,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Suchanek
na płycie p. d.: Warszawa/1945 obok
Stare miasto -/Portal Monteluppiego
autolitografia, papier, 39,5 × 29,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa/1945/Stare miasto -/Portal Baryczków
autolitografia, papier, 28 × 35 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa/1945/obok ul. Świętojańska
autolitografia, papier, 28 × 35 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: awa/1945/obok Grób Nieznanego Żołnierza
autolitografia, papier, 39,2 × 29,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Suchanek
na płycie p. d.: Warszawa/1945/Kości.Franciszkanów
autolitografia, papier, 26 × 36 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa/1945/Kościół N.P. Maryi
autolitografia, papier, 30 × 38 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Suchanek
na płycie p. d.: Pl. Trzech Krzyży Warszawa/1945
autolitografia, papier, 32 × 45,8 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa/1945/Katedra Św. Jana
autolitografia, papier, 44 × 29 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa/1945/Kościół Św. Krzyża
autolitografia, papier, 29 × 44,2 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa/”Starówka/1945”
autolitografia, papier, 49 × 32 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Suchanek
na płycie l. d.: Warszawa 1945/kośc. Św. Jacka Kapl. Kotowskich
autolitografia, papier, 29,5 × 39,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Suchanek
na płycie p. d.: Warszawa 1945/U głuchoniemych
akwarela, papier, 40 × 45 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Maria Winiarska/1950
akwarela, ołówek, kredki, papier,27 × 40 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Jan Wodyński, l. d.: KROSNO
zabudowa: akwarela, papier, 33,5 × 47,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Winiarska Maria/1948.
na odwrocie przedstawienie martwej natury
akwarela, ołówek, papier, 28 × 40 cm w świetle passe-partout
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty
Wystawiany i reprodukowany:
Władysław Brzosko (1912–2011). Widoki Sopotu 1945–1956. Wystawa od 8 do 31 grudnia 2016, Sopocki Dom Aukcyjny, Muzeum Sopotu, 2016 r., s. 24, poz. 19
akwarela, ołówek, papier, 37 × 47 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: BrzoskoWłady/1951.
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty
Wystawiany i reprodukowany:
Władysław Brzosko (1912–2011). Widoki Sopotu 1945–1956. Wystawa od 8 do 31 grudnia 2016, Sopocki Dom Aukcyjny, Muzeum Sopotu, 2016 r., s. 28, poz. 25
linoryt, papier, 17 × 32 cm w świetle passe-partout
opisany i sygn. na płycie
akwaforta, papier, 24,5 × 33,5 cm (odcisk płyty), 29,5 × 39,5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Paul Kreisel, opisany
ołówkiem l. d.: Danzig, Langebrücke
akwaforta, papier, 32 × 27 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Bruno Reinhold
oraz opis. l. d.: Marienkirche Danzig
akwaforta, papier, 26 × 19 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem l. d.: Paul Kreisel
oraz opisany ołówkiem l. d.
akwaforta, papier, 25,5 × 18 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem l. d.: PaulKreisel 1944