olej, tektura, 50 x 70 cm
sygn. p. d.: Z. Józefczyk
olej, płyta, 43 x 61 cm
sygn. i dat. p. d.: Z. Litwin 1974
na odwrocie autorska nalepka z tytułem pracy i datą powstania
olej, płótno, 57 x 68 cm
sygn. i dat l. d.: St. Chlebowski/1940
olej, tektura, 35 x 50 cm
sygn. p. d.: Juliusz Słabiak
olej, tektura, 24 x 33,5 cm
sygn. p. d.: Juliusz Słabiak
olej, płyta, 75 x 100 cm
sygn. l. d.: Alb. Lipczinski
opisany na odwrocie: Werderlandschaft
olej, płótno, 31 x 42 cm
sygn. p. d. nieczytelnie
olej, płótno, 50 x 70 cm
sygn. i dat. p. d.: LESZEK STAŃKO/ZAKOPANE 1977 R.
olej, płótno, 50 x 62,5 cm
sygn. p. d.: Mokwa
akwarela, papier, 31 x 23,3 cm
akwarela, papier, 46 x 33,5 cm
sygn. p. d nieczytelnie
olej, płyta, 70 x 50 cm
sygn. cyrylicą i dat. p. d.: Brandt 1968
akwarela, papier, 37 x 26 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Tymon
akwarela, papier, 36,5 x 26 cm w świetle passe–partout
sygn. p. d.: Tymon
akwarela, papier, 53 x 52 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: 74 Macedoński
akwarela, papier, 44 x 43 cm
sygn. i dat. p. d.: Macedoński 76
gwasz, papier, 32,7 x 24,3 cm
Martwa natura z owocami
olej, płótno, 33 x 41 cm, sygn. l. d. nieczytelnie
olej, tektura, 18 x 13 cm
opisany na odwrocie pieczątka autorska oraz nalepka z wystawy Stowarzyszenia Historyków Sztuki w Krakowie
olej, tektura, 12,7 x 17,8 cm
na odwrocie opis i pieczątka autorska
olej, tektura, 29 x 38,5 cm
opis. i sygn. l. d.: Campania da Roma/Iwan Trusz
olej, płótno, 51 x 76 cm
sygn. l. d.: D. Sherrin
olej, płótno, 32,5 x 43,5 cm
sygn. cyrylicą p. d.: Wł. Fedorowicz
olej, płótno, 68,5 x 108,5 cm;
sygn. l. d.: A. Stademann
olej, płótno, 57,5 x 70,5 cm
olej, płótno, 64 x 65 cm
sygn. i dat. p. d.: G. HEDLEY/1854
olej, płótno, 63 x 50 cm
olej, płótno, 33 x 25,5 cm
sygn. p. g.: W. Łukaszewicz
olej, płótno, 48 x 42,5 cm
sygn. i dat. p. d.: D. Kauffmann 1902
olej, płótno, 48,5 x 59 cm w świetle oprawy;
sygn. i dat. p. d.: TS1985
olej, tektura, 35 × 48 cm
sygn. l. d.: A. Karpiński
olej, płótno dublowane, 87 × 63 cm
sygn. p. d.: Grünler pinx
po konserwacji
olej, płótno, 33 × 46 cm
sygn. i dat. p. d.: Aniszewski 2005
olej, płótno, 63 × 48,5 cm
sygn. i dat. l. d.: St. Chlebowski/1942
stan zachowania: niewielkie przebicie płótna
olej, sklejka, 21 × 32 cm w świetle oprawy
sygn. p. d.: A.Pawlowski, l. d.: Oliva um 1570
gwasz, papier, 43 × 63 cm
sygn. i dat. p. d.: Janusz Witwicki Grudziądz 934
opisany u dołu: Nieocenionemu Przyjacielowi Henrykowi Bednarskiemu na pamiątkę współpracy 1941–1946
olej, płyta, 34 x 47,5 cm
sygn. l. d.: Harry Schultz
akwarela, gwasz, 34,5 × 26,6 cm
sygn. p. d.: HM, opis. p. d.: POTOK W DOL. OLCZYSKIEJ 20/VII.1928 r.
olej, płyta, 34 x 49 cm
sygn. i dat. p. d.: Otto Leiber/6.VI.45
olej, tektura, 25,5 x 29 cm w św. passe-partout
sygn. p. d.: JGasiński
olej, płyta, 50 × 60 cm
sygn. i dat. l. d. częściowo nieczytelnie: (…) Jäschke/(…) 1854
litografia, papier, 56,5 × 43,5 cm w świetle oprawy
sygn. i dat. p. d.: THEO. URTNOWSKI 1910
olej, płyta, 36,5 x 50 cm
sygn. l. d. nieczytelna
pastel, papier, 36 × 26 cm w świetle passe-partout
sygn. nieczytelnie p. d.: […] Meyer
olej, płótno, 92 x 74 cm
sygn. p. d.: L. DILL
pastel, papier, 28 × 58 cm w świetle oprawy
sygn. p. d.: G. Cox
olej, deska, 18 × 27 cm
sygn. p. d.: J. Konarski
olej, płótno, 60 × 50 cm
sygn. p. d.: Mokwa
olej, płótno, 48 x 38 cm
sygn. l. d.: H. Baranowski
olej, płótno, 61 x 81 cm
sygn. p.d.: TH.URTNOWSKI
olej, płótno, 50 × 60 cm;
opisany na odwrocie: M. Choruś 1969
olej, płótno, 70 × 97 cm;
sygn. cyrylicą i dat. p. d.: N. Brandt 1968;
na odwrocie opisany cyrylicą: Brandt NN 70 × 97 „W dieriewni Kiszarino”
olej, tektura, 27,5 × 20,5 cm
sygn. p. d.: A. Gwiazd.
akwarela, papier, 9 × 12 cm/każdy
sygn.: S. Nowakowski
tempera, papier, 47 × 68 cm;
sygn. i opis. p. d.: J. RUPNIEWSKI/ TORUŃ. ŚW. JAN
akwarela, papier, 31 × 44 cm
sygn. i dat. p. d.: O.C.W. Jankowski 76
olej, płótno, 60 × 50 cm
sygn. p. g.: F. G. Mendoly, opis. i dat. na odwrocie: Pio della Sensa g. Mendoly 1932
ołówek, papier, 27 × 17 cm w świetle passe-partout
na odwrocie pieczątka atelier artysty
ołówek, papier, 26 × 19 cm w świetle passe-partout;
na odwrocie pieczątka atelier artysty
akwarela, papier, 25 × 38,5 cm w świetle passe-partout;
sygn. p. d.: Tymon
olej, płótno, 41,5 x 33 cm
sygn. p. d.: K. Librowicz
olej, płyta, 46 x 38 cm
sygn. i dat. l. d.:K. Librowicz 59
olej, płótno, 65 x 92 cm
sygn. i dat. p. d.: Aniszewski/2018
praca dwustronna
tusz, papier, 30 × 21 cm
sygn. po prawej: RYSZARD/STRYJEC
tusz, papier, 21 × 13 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: RYSZARD STRYJEC
technika mieszana, papier, 44 x 62 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: H. Cześnik 93
technika mieszana, papier, 50 x 70 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: H. Cześnik 93
tusz, papier, 44 × 36,5 cm
sygn. śr. d.: STRYJEC
gipsoryt, papier, 30 × 42 cm
sygn. ołówkiem p. d.: Ryszard Stryjec/Gdańsk/1961 rok,
opis. ołówkiem l. d.: Motława/gipsoryt
akryl, tusz, papier, 35 × 26 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: JASINSKI
akryl, tusz, papier, 35 × 26 cm w świetle passe-partout
sygn. po prawej: JASINSKI
litografia, papier, 18,5 × 26 cm
sygn. ołówkiem p. d.: F. Deberdt,
opis. l. d.: 354/500
akwarela, tusz, papier, 20,8 × 29,2 cm
akwarela, tusz, papier, 28 × 39,8 cm
sygn. l. g.: J. Studnicki
olej, sklejka, 90 × 115 cm
sygn. p. d.: MARKOWSKI W. 74
tempera, papier naklejony na płytę, 82 × 122 cm
olej, płótno, 48 × 30,5 cm
opisany na blejtramie: KOBIETA Z RÓŻĄ 270 1964;
do obrazu dołączone potwierdzenie autentyczności przez Monikę Krygier, córkę artysty
tempera, papier, 44,5 × 35 cm
sygn. l. d.: M. Blond
akryl, tektura, 44 x 66 cm
sygn. i dat. p. d.: W. ŁAJMING 79
na odwrocie nalepka autorska
technika mieszana, papier, 33 × 59 cm
w świetle passe-partout; sygn. u dołu: Kazimierz Kalkowski
akwaforta, papier, 18 × 18 cm (odcisk płyty)
sygn. i opisany u dołu ołówkiem: T. Sętowski „Księżycowa dama” akwaforta EA
offset, papier, wym. arkusza 82 × 55 cm
sygn. i dat. w obrębie komp.: CIEŚLEWICZ 64
opis. wzdłuż prawej krawędzi: „OPUS” AFFICHE – 4/68 – By Georges FALL, Editeur, Paris – 1968 – Imp. SERG, Paris
na odwrocie napis ołówkiem: 974. Collection Jeanine et Raoul – Jean Moulin
akwaforta, sucha igła, akwarela, 54 × 38 cm
sygn. ołówkiem p. d.: JAN SAWKA, l. d.: A.P. [Artist Proof]
projekt strony do książki „A book of fiction”, jedna z 25 plansz, Nowy Jork 1986
ołówek, papier, 6,5 x 11,7 cm
sygn. p.d.: R. Kochanowski
akwarela, tusz, papier, 8,5 x 12 cm
dat. p. d.: WEHLAU/11.11.1889.
olej, płótno, 49 x 39,5 cm
sygn. p. d.: K. SZEWCZENKO
autolitografia, papier, 36 × 52 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Leonor Fini, opisany l. d.: 74/150
staloryt, papier, wym. komp. 10,5 × 15,5 cm
staloryt, papier, 11,5 × 16 cm w świetle passe-partout
u dołu opis.: Maasöe, der mitternächtlichst gelegene hafen beim Cap Nord
staloryt, papier, wym. komp. 10,3 x 14,3 cm
akwaforta, papier, 32,5 × 24 cm (odcisk płyty)
sygn. ołówkiem p. d.: AJensen, opis. l. d.: Danzig Katharinenkirche
Hôtel de Ville de Posen, ok. 1880 r.
drzeworyt sztorcowy, wym. arkusza 17,5 × 15,5 cm
akwaforta podmalowana, papier, 24,5 × 17,5 cm w świetle passe-partout
litografia, papier, 44 × 29 cm w św. passe-partout
sygn. p. d.: Suchanek
praca pochodząca z teki „Gdańsk”, 1957 r.
akwaforta, papier, 24 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. ołówkiem p. d.: PaulKreisel, opis. ołówkiem l. d.: Jopengasse mit St. Marien - Danzig
litografia, papier, 41 × 51 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: ŁUKASZ SZAJNA 89,
opis. śr. d.: „SOPOT-DOM ZDROJOWY” litografia 65/100
litografia, papier, 41 × 51 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: ŁUKASZ SZAJNA 89,
opis. śr. d.: „SOPOT- -KĄPIELISKO” litografia 67/100 ŁUKASZ SZAJNA 89
drzeworyt, papier, 15,5 × 22 cm w świetle passe-partout,
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: F.L. Karłowski 6/July (?) 100/42,
opis. l. d.: Stocznia Gdańska
drzeworyt barwny, 11,5 x 28 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem l. d.: Adam Bunsch 1947, opis. p. d.: drzeworyt
akwarela, kredka, papier; 26 x 20,5 cm w św. passe-partout
sygn. i dat. p. d.: S. Laska/1935
litografia, papier, 23,5 × 36,5 cm
w świetle passe-partout
Rycina pochodząca z teki „Poland and Danzig twelve etchings by Fred.
A. Farrell”, wyd. Vicars Bros, Londyn, ok. 1925 r.;
akwaforta, papier, nakład 50 egzemplarzy;
wym. 22 × 21 cm (odcisk płyty)
Rycina pochodząca z teki „Poland and Danzig twelve etchings by Fred. A. Farrell”,
Londyn, ok. 1925 r.; akwaforta, papier, sygn. ołówkiem p.d.:
Fred. A. Farrell, nakład 50 egz.; wym. 18,5 × 34 cm (odcisk płyty)
ołówek, papier; 13,5 x 20 cm w św. passe-partout
opis. ołówkiem l. d.: (…) Marianburg
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe- -partout; oprawa złocona
opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: J. E. Ridinger inv. Des. Et excud. Aug. Vind.
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: J. E. Ridinger inv. Des. Et excud. Aug. Vind.
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: Joh. El. Ridinger inv. Des. Et excud. Aug. Vind.
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona
opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: J. E. Ridinger inv. Des. Et excud. A. V.
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona; opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: Joh. El. Ridinger inv. Des. Et excud. A. V.
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona; opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: Joh. El. Ridinger inv. des. Et excud. Aug. Vind.
litografia kolorowana, papier, 53,5 × 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona; opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: Joh. El. Ridinger inv. des. Et excud. A. V.
litografia kolorowana, papier, 53,5 x 39 cm w świetle passe-partout; oprawa złocona
opis. l. d.: avec P. S. C. M., sygn. p. d.: Joh. El. Ridinger inv. des. et excud. A. V.
akwaforta, papier, 14 x 9,5 cm (odcisk płyty)
akwaforta, papier żeberkowy, 20 x 13,5 cm (odcisk płyty)
sygn. ołówkiem p. d.: Gmayr; w oprawie
akwaforta, papier, 15 x 11,8 cm (odcisk płyty); u dołu fragment pieśni Wolfganga Amadeusza Mozarta „Abendempfindung an Laura”
akwaforta, papier, 8,5 x 12,5 cm (odcisk płyty)
akwaforta, papier, wym. 15 x 9,5 cm (odcisk płyty)
akwaforta, papier, 19 x 10 cm (odcisk płyty)
akwaforta, papier, 14 x 10,5 cm (odcisk płyty)
akwaforta, papier, 14 × 10,5 cm (odcisk płyty)
Rosja XIX w.
tempera, deska, złocenia, 36 x 31 cm
stan zachowania: nadpalenia w partii twarzy
Rosja, 1 poł. XIX w.
tempera, deska ze szpongami, tło złocone; 45 x 37,5 cm;
stan zachowania: przetarcia złocenia
Rosja XIX w.
tempera, deska, złocenia, 36 x 31 cm
stan zachowania: nadpalenia w partii twarzy, przetarcia złocenia
Rosja XVIII/XIX w.
tempera, deska; 43,2 x 35,5 cm;
stan zachowania: uzupełnienia warstwy malarskiej, nadpalenia
Rosja, XIX w.
tempera, deska, tło złocone; 44,5 x 37,5 cm
Rosja, 2 poł. XIX w.
tempera, deska, ryza mosiężna, 22,5 x 18 cm
stan zachowania: nadpalenia
Rosja, XIX/XX w.
mosiądz, 36 x 31,5 cm
Rosja, XIX/XX w.
mosiądz, 18 x 14,5 cm
Rosja, XIX w.
mosiądz srebrzony, 31 x 28 cm
Rosja, 2 poł. XIX w.
mosiądz, 31 x 27 cm
Rosja, XIX/XX w.
mosiądz, 31 x 26,5 cm
brąz złocony, podstawa z marmuru; sygn. na podstawie: F. Iffland; wys. figury 19 cm, wys. całk. 27 cm
brąz, sygn. na podstawie; wys. 9,2 cm
XVIII/XIX w.
drewno polichromowane; wys. 55 cm
pocz. XIX w.
kość; scena rodzajowa przedstawiająca kobietę przy ognisku;
wym. ramy 48 x 41,5 cm
brąz patynowany, granit polerowany;
wys. 44,5 cm
metal, sygn. na stopie: V. Szczeblewski; wys. 25 cm
brąz patynowany, podstawa z czerwonego marmuru; wys. z podstawą 41 cm
sygn. na podstawie: Bouret
1 poł. XX w.
srebro pr. 800, wewnątrz złocone, m. 420 g; wym. 12,5 x 14 x 11 cm
Gustaw Henniger, Warszawa, l. 1830-1860
alpaka, szkło; wys. 26,5 cm, śred. 27 cm, brak fletu
C. E. Keyser, Lipsk, ok. 1900 r.
srebro pr. 800, m. 1355 g;
na stopie grawerunek: 25.Juni 1916/S.F. & F. Sch.;
szkło lekko wyszczerbione; wys. 29 cm
A. Cesa S. C., Alessandria, Włochy, l. 1935-1971
srebro pr. 800; wys. 36 cm
ok. 1900 r.
cyna srebrzona, szkło bezbarwne; dekoracja w postaci gałązek truskawki; śred. 21,8 cm
Bracia Buch, Warszawa, 1 ćw. XX w.
metal srebrzony; wym. 27 x 19,5 cm, wewnątrz inskrypcja w języku niemieckim z 1923 r.
XIX/XX w.
mosiądz, pozostałości srebrzenia; wym. 36 x 23 cm
Bracia Buch, Warszawa, 1 ćw. XX w.
metal srebrzony; wym. 12 × 20 × 11 cm
Norblin, Warszawa, pocz. XX w.
metal srebrzony, uchwyt wieczka z macicy perłowej, kość; wys. 17,5 cm,
na brzuścu monogram wiązany („AK” ?) pod koroną baronowską
Piotr Łątkowski, Warszawa, l. 1900 - 1944
srebro pr. 84, m. 360 g; na trzonkach monogram wiązany AO; dł. 15 cm
Fraget, Warszawa, ok. 1900 r.
metal srebrzony; dekoracja kwiatowa, na trzonkach monogram WK; dł. 11,5 cm
Kasino-Hotel Zoppot, Eduard Hartmann, Monachium, l. 30. XX w.
metal, dł. 21,5 cm
Webster Company, North Attleboro, USA, l. 1869-1950
w zestawie: szczotka do polerowania na podstawce, łyżka do butów, pilnik;
srebro p. sterling, m. 175 g; dł. pilnika 20,5 cm
XIX/XX w.
srebro p. 800, m. 160 g, na trzonku rytowany monogram JM
srebro pr. 2, m. 40 g, uchwyt z kości słoniowej; dł. 28,5 cm
Berlin, ok. 1900 r.
srebro pr. 800, m. 720 g,
szkło kobaltowe; wys. 39 cm
Niemcy, 2 poł. XIX w.
srebro p. 800, m. 700 g; wys. 32 cm
l. 20-30. XX w.
srebro p. 925 (sterling), m. 650g; wys. 30 cm
Szwecja, 2 poł. XX w.
srebro pr. 835, m. 1440 g; wym. 35,5 x 57 cm (z uchwytami)
Warszawa, l. 1931-1963
w zestawie 6 sztuk; srebro pr. 3, m. 1985 g, sygn. inicjałem „K. G.”; śred. 20 cm
srebro pr. 0,925, m. 1540 g; wys. 22,2 cm
Siergiej Nazarow, Moskwa, l. 1905-1908
srebro pr. 84, m. 90 g, niello, dekoracja w postaci sanny, motywów roślinnych i geometrycznych;
wym. 9,5 x 6 cm; ubytki niella, wgniecenia