• Opis
  • 16.
Bogdan Korczowski
ur. 1954, Kraków
Nostr(a)damus, 1991

relief, olej, akryl, płyta, 140 x 100 cm
sygn. p. d.: 'KORCZOWSKI', opisany na odwrocie: 'KORCZOWSKI 1991 | NOSTR DAMUS DE TEMILE | 140 x 100'

Reprodukowany i wystawiany: P. Dmochowski, Visions des Tenebres. 50 obrazów z kolekcji Anny i Piotra Dmochowskich, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, Muzeum Archidiecezjalne w Warszawie, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Częstochowa - Warszawa - Gdańsk 2004, s. 28

Estymacja: 14 000 - 16 000 zł
Cena wywoławcza: 10 000 zł
Bogdan Korczowski
ur. 1954, Kraków
Malarz, grafik i performer. W 1978 roku ukończył grafikę w pracowni  prof. Włodzimierza Kunza, na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1980 roku przeprowadził się do Paryża, gdzie osiadł i w 1985 ukończył Ecole Supérieure des Beaux-Arts, w pracowni Abrahama Hadada.  W l. 1986-1995 podróżował po Stanach Zjednoczonych i regularnie wystawiał swoje prace w Nowym Jorku. W 1988 r. otrzymał prestiżowe stypendium Fundacji Pollock-Krasner, jako drugi, po Franciszku Starowieyskim, Polak wśród ówczesnych stypendystów. Pierwsza po wyjeździe do Paryża polska wystawa Bogdana Korczowskiego odbyła się w 1989 r. w warszawskiej Galerii Zachęta pod kuratelą Jacka Werbanowskiego. Na swoim koncie ma około 100 indywidualnych wystaw w Polsce oraz m. in. we Francji, w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji i Rosji. Jego malarstwo znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Poznaniu, Miejskich Galeriach Sztuki w Lublinie i Częstochowie.
Jego twórczość malarska układa się w cykle w których skupia się na przedstawieniu ważnych dla siebie symboli, ideogramów, gwiazd, krzyży, a także w późniejszym okresie motywów związanych z naturą, wszechświatem. Obrazy charakteryzują się grubymi warstwami nieregularnie nałożonej farby, czasami chaotycznie spływającej, czasami formującej się w dziwne niezrozumiałe pismo. Artysta wielokrotnie podkreślał swoją inspirację pracami Tadeusza Kantora, któremu poświęcił kilka ze swoich wystaw, a także północnoamerykańskimi Indianami i szamanizmem. Ekspresyjny abstrakcjonizm symboliczny, który uprawia Korczowski, tworzy prywatny świat artysty, w którym mieszają się żywioły, emocje oraz kultury.