olej, tektura, 38,5 62,5 cm w świetle ramy
sygn. i dat. w p. d.: B. RYCHTER-JANOWSKA. 1929
Prezentowany obraz poprzedził rysunek Cmentarz w Castelmola z 1914 roku (fotografia w archiwum Muzeum Narodowego w Krakowie).
?Podróże były drugą, po malarstwie, wielką pasją artystki. Częste wyjazdy do Włoch, które były ulubionym miejscem jej artystycznych peregrynacji, oraz podróże do Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Azji Mniejszej czy Afryki Północnej owocowały nastrojowymi pejzażami, stanowiącymi największą część artystycznego dorobku artystki.? (Bogdan Podgórski, W poszukiwaniu piękna ? Bronisława Rychter Janowska 1868?1953, Kraków 2015, s. 8)
Od 1896 roku studiowała w Akademii monachijskiej u L. Bollera, A. Ažbego i S. Hollosy’ego, a następnie w Akademii Florenckiej oraz w Rzymie. Wiele podróżowała, m.in. do Szwajcarii, Włoch, Francji i Hiszpanii. Związana była ze środowiskiem artystycznym Krakowa. Wielokrotnie brała udział w wystawach TPSP w Krakowie i we Lwowie. W 1932 roku miała swoją indywidualną ekspozycję w warszawskiej Zachęcie. Nieustannie poszukiwała nowych plenerów i odpowiednich zestawień barwnych. Płótna jej zdominowane są przez brązy, zielenie, błękity, często zestawiane z kontrastowymi, luministycznymi barwami pomarańczy i czerwieni. Artystka znakomicie potrafiła uchwycić nastrój zarówno w pejzażach, jak i w znanych przedstawieniach dworków.